2008. június 8., vasárnap

Double Happiness - Hurricane 3 borítás



Először nézzük a száraz tényeket:

- játékstílus: támadó
- szivacsvastagság: max.
- szivacs keménység: 39-41 fok
- szivacs színe: narancssárga
- sebesség (DHS 12-es skálán): 12
- pörgetés (DHS 12-es skálán): 11
- irányítás (DHS 12-es skálán): 11
- szín: piros
- ár: 4.700.- Ft


Befelé forduló szemcséi rövidebbek az átlagosnál. A gumilap felszine tapadós.
A teszteléshez Stiga Clipper Oversize WRB fát használtam. Az általam használt borítások alapból Joola Energy Xra max. (tenyeres) és Feint Soft 1,5 (fonák). Ragasztó hagyományos, Premium Speed.
Tapasztalat: Nagy reményekkel készűltem rá, hiszen csak jókat hallottam róla. Kibontás után az első benyomás a szaga volt, mert ennek a büdösnek a szag is szépségtapasz. Az egész lakást írtózatos bűz telítette, amig a ragasztással szorgoskodtam. A leszedés után légmentes tasakba kellett visszatennem, hogy ne érződjön otthon. Másik óriási negatívum a súlya. Megdöbbentem, mikor összehasonlítottam egy japán borítással, kb. 2x nehezebb volt, ami a felragasztás után negatívan befolyásolta az ütő súlyát. Ez komoly csukló és kar fájdalmakhoz vezethet egy-egy komoly edzés után, ha valaki hozzászokott az erőteljes csukló mozdulatokhoz. Ha valaki fóliaborításban (amiben árulják a borításokat) tartja az ütő fejét, akkor gondjai lehetnek, mert a tapadóssága miatt folyton hozzá ragad. Maga a borítás felülete érzetre nagyon kemény.
Játék közben: A kontraütés nagyon könnyű vele. Asztalközelből szinte minden labda gond nélkül az ellenfél területén landol. Jól lehet irányítani. Itt egyetlen negatívum, hogy a labda egy kis ideig megül a borítás felszinén, majd villámgyorsan kilövi azt. Erre mondják, hogy katapult hatású a szoft. Nekem kicsit furcsa volt, de meg lehet szokni. Távoli kontránál már teljesen másképp viselkedik. A megszokott mozdulattal vagy a hálóba ment a labda vagy el sem jutott a hálóig. Nagyobb, szélesebb, erőteljesebb kéz és kar mozdulatok kellettek ahhoz, hogy átüssem a labdát az ellenfél területére. Szervafogadás és nyesés (asztalközelből) nagyon könnyű vele, nagy rotáció van a visszadott labdában. Szervánál meg kell szokni a tapadóssága miatti labdakésést, kicsitt másképp kell adogatni. Pörgetés asztalközelből nagyon hatásos, finom, lágy pörgetéseket azonban nem tudtam végezni vele. Csak agresszív, erőteljes pörgetéseknél volt nehezen kezelhető az ellenfél számára és számomra is csak ezek voltak kivitelezhetőek. Asztaltól távol már komoly problémáim akadtak. Csak az a labda ment át, amit "bikából" (majd kiszakadt a karom) ütöttem vagy pörgettem. Droppolásnál szembetűnő volt, hogy hagyományos mozdulattal, mikor a megfelelő szögben csak beleteszi az ütőt az ember és szépen visszamegy a labda róla, a legtöbb a hálóban kötött ki. Viszont az ütve droppolás, tehát mikor plussz energiát adunk, már a hatásfok sokkal jobb volt, szépen lehetett irányítani a labdát és kellő energiával ért át az ellenfél területére. Fonákon kipróbálva hasonlóakat tapasztaltam.
Összességében: Aki eddig japán gumikat használt, nagy csalódás lesz (bár nem tudom az újabb szivacsosak milyenek). Asztalközeli játékra kiválóan alkalmas, de eltávolodva nagy karmozdulatokat és erőt igényel a labda átjuttatása. Valószínű, hogy az agresszív, együtéses játékra fejlesztették ki. Irányíthatósága szintén nagyon jó. A tapadása nem zavaró, sőt esetenként előnyére is válik. Ami számomra óriási negatívum!!! a súlya. Az edzés végére úgy megfájdult a csuklóm, hogy nehezemre esett további finom mozdulatokat csinálnom. Nekem, 2 óra játék után sem nyerte el a tetszésemet, úgyhogy eltávolítva, befóliázva (szaga miatt) vár valakire, akinek hasznos társa lehet.